План на лютий 2023
https://docs.google.com/document/d/10Wgsf_tojcToUrkqrjbG6b37Tdvx7hAw/edit
Тези консультації "Пріоритетні напрями патріотичного виховання"
План на лютий 2023
https://docs.google.com/document/d/10Wgsf_tojcToUrkqrjbG6b37Tdvx7hAw/edit
Тези консультації "Пріоритетні напрями патріотичного виховання"
Атестація педагогічних працівників може бути перенесена на рік, якщо її
неможливо провести в заплановані терміни
21.03.202
Війна – страшна трагедія та суворе випробування для
кожного з нас. Найголовніше зараз – зберегти життя: своє, рідних, близьких,
колег по роботі, людей поруч. Зараз як ніколи важливо підтримувати одне одного,
робити все можливе саме там, де працюєш. І навіть у цих обставинах є питання
нашої професійної діяльності, які потрібно вирішувати – і діяти в умовах
воєнного часу.
Останніми днями ми отримуємо багато звернень та
запитань від педагогічних працівників, які мали атестуватися цього року.
Адже за нормальних умов навесні частина
педагогічних працівників мала проходити планову чергову атестацію. Зазвичай
атестація педагогічних працівників здійснювалася атестаційними
комісіями I рівня – до 1 квітня, II рівня – до 10 квітня, III рівня
– до 25 квітня (пункт 3.8 розділ 3 Типового
положення про атестацію педагогічних працівників).
Через війну більшість закладів освіти частину березня
перебували на канікулах, а тепер працюють дистанційно й відповідні атестаційні
процедури не були проведені. Заклади освіти та органи управління освітою в зоні
бойових дій та на тимчасово окупованих територіях не працюють, у багатьох
випадках – втрачені або недоступні необхідні документи. Водночас частина
працівників, які мали атестуватися, перебувають за кордоном.
Наголошуємо керівникам, головам атестаційних комісій
та педагогічним працівникам – оскільки воєнний стан було продовжено та
залишається значною загроза життю і здоров’ю педагогічних працівників, МОН
рекомендувало виключно у 2022 році, перенести атестацію педагогічних
працівників на один рік відповідно до поточної ситуації в конкретному регіоні,
якщо її неможливо провести у заплановані терміни.
Відповідний Лист МОН від №
1-3454-22 від 15 березня 2022 року “Про перенесення атестації
педагогічних працівників у 2022 році” був розісланий Керівникам органів
управління у сфері освіти обласних та Київської міської державних
адміністрацій, головам атестаційних комісій.
Відповідно до пункту 3.20 Типового
положення про атестацію педагогічних працівників, атестація
педагогічного працівника, який підлягає черговій
атестації, може бути перенесена на один рік у випадку
тривалої тимчасової непрацездатності або при переході працівника у рік
проведення чергової атестації на роботу до іншого навчального закладу та з
інших поважних причин. За такими працівниками до
наступної чергової атестації зберігаються встановлені попередньою
атестацією кваліфікаційні категорії (тарифні розряди), педагогічні
звання.адміністрацій, головам атестаційних комісій.
Рішення про перенесення атестації на один рік може прийматися атестаційними комісіями в
будь-які строки та з будь-яких поважних причин. За такими працівниками до
наступної чергової атестації зберігаються встановлені попередньою атестацією
кваліфікаційні категорії (тарифні розряди), педагогічні звання (пункт 3.2.,
3.20. розділ ІІІ Типового
положення).
У своєму листі МОН також додатково нагадало, що
успішне проходження педагогічним працівником сертифікації зараховується йому як
проходження атестації та є підставою для присвоєння педагогові відповідної
кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання, тому не потребує
проведення процедур оцінювання досвіду практичної діяльності, особистої
присутності педагогічного працівника тощо.
Тож, шановні керівники та атестаційні комісії, давайте
найперше дбати про безпеку працівників та їхню моральну і фізичну готовність
атестуватися в цій складній ситуації.
Також звертаємо увагу, що наказом МОН №239 від
14.03.2022 (nakaz-mon №239
від 14.03.2022 .jpg) було визначено перенести на 1 рік строк
проведення атестації тих керівників, їх заступників, інших педагогічних
працівників навчально-методичних (науково-методичних) центрів (кабінетів)
професійно-технічної освіти, що підпорядковуються МОН і які мали
атестуватися у 2022 році.
Атестація буде проведена
Відмовитися від проходження атестації
педагогічний працівник не може. Керівники закладів, працівники яких
атестуються, самостійно подають до відповідних атестаційних комісій списки
педагогічних працівників, які підлягають черговій атестації, із зазначенням
строків проходження курсів підвищення кваліфікації. Якщо воєнний стан суттєво
не зачепив заклад освіти, то атестацію потрібно проводити за загальними
правилами, передбаченими Типовим положенням № 930
1
.
На цьому наголошує МОН у листі
від 15.03.2022 р. № 1/3454-22 (див. додаток до консультації). Далі в
таблиці розглянемо ситуації, які можуть виникнути під час атестації в умовах
воєнного стану.
Атестація в умовах воєнного стану: ситуації
Ситуація |
Пояснення |
До 1 березня керівник закладу освіти не встиг подати
до атестаційної комісії характеристику діяльності педагога в міжатестаційний
період. Однак у закладі освіти прийнято рішення про відновлення роботи та
проведення атестації. Чи можна подати характеристику пізніше? |
З огляду на воєнний стан пропущену дату подання
характеристики діяльності педагога доцільно не вважати порушенням процедури
проведення атестації. Головне — надати таку характеристику, щоб педагогічний
працівник, якого атестують, встиг з нею ознайомитися. Нагадаємо, що
відповідно до абз. 5 п. 3.5 Типового положення № 930 педагогічний
працівник не пізніш як за десять днів до проведення атестації ознайомлюється
з характеристикою під підпис. Однак з огляду на ситуацію, яка виникла, цей
термін можна скоротити, головне, щоб педагог встиг ознайомитися з
характеристикою до початку засідання комісії: I рівня — до 1 квітня, II рівня
— до 10 квітня, III рівня — до 25 квітня |
На засіданні комісії відсутні деякі члени
атестаційної комісії. Чи буде таке засідання вважатися правомочним? |
Так,
засідання комісії буде правомочним. Відповідно до п. 3.12 Типового
положення № 930 засідання атестаційної комісії є правомочним, якщо
на ньому присутні не менш як 2/3 її членів. ДО ВІДОМА. Також
можна застосувати рекомендації МОН, актуальні для періоду карантину.
Так МОН у листі від 27.03.2020 р. № 1/9-179 рекомендує
атестаційним комісіям скоротити кількість членів атестаційної комісії до
мінімальної |
Педагог, який повинен атестуватися, не має такої
можливості у зв’язку з бойовими діями, які тривають біля місця його
проживання. Однак у закладі освіти, де він працює, атестація проводиться. Як
атестувати цього працівника? |
Відсутність педагога на засіданні атестаційної
комісії у зв’язку з бойовими діями можна вважати відсутністю з об’єктивних
причин. У такому разі згідно з абз. 2 п. 3.10 Типового положення
№ 930 за рішенням атестаційної комісії атестація може бути проведена
за відсутності працівника, якщо він не з’явився на засідання атестаційної
комісії з об’єктивних причин і дав на це письмову згоду. Але
провести атестацію без працівників не можна, якщо вона проводиться стосовно
працівників, щодо яких порушено питання про невідповідність займаній посаді |
Заклад освіти працює, однак педагог вирішив поїхати
за кордон. Ніяких заяв (наприклад, на відпустку будь-якого виду) він не
написав. Його відсутність табелюється як відсутність з нез’ясованих причин
(код «НЗ»). Підійшло засідання атестаційної комісії, на якому мав
атестуватися відсутній працівник. Як бути з його атестацією? |
Оскільки заклад освіти працює, то відсутність
працівника не є поважною причиною, яка виникла у зв’язку з воєнним станом.
Тому варто застосувати абз. 3 п. 3.10 Типового положення № 930, та
в разі неявки педагогічного працівника, який атестується, на засідання
атестаційної комісії без поважних причин комісія після з’ясування причин
неявки може провести атестацію за його відсутності |
Вчитель перебуває за кордоном (або в іншому місті
України) та проводить заняття дистанційно. Підійшло засідання атестаційної
комісії, на якому мав атестуватися цей працівник. Чи може він бути присутній
на засіданні комісії дистанційно? |
Типове положення № 930 не містить рекомендацій стосовно порядку дій у
такому випадку. Однак немає і зобов’язання для педагогів, які атестуються,
бути присутніми саме офлайн на засіданні атестаційної комісії. Тому
присутність на засіданні атестаційної комісії дистанційно не
суперечить Типовому положенню № 930. Єдина проблема, яка може
виникнути — виконання абз. 2 п. 6.1 Типового положення № 930, відповідно
до якого наказ про результати атестації у триденний строк доводиться до
відома педагогічного працівника під підпис. У такому разі, якщо немає
можливості отримати підпис працівника на наказі засобами поштового зв’язку,
то краще отримати від працівника скановане письмове пояснення ситуації, яка
не дає можливості поставити свій підпис на наказі |
Педагога, який повинен атестуватися, мобілізовано
(або він пішов добровольцем до тероборони). Чи атестувати такого працівника? |
Свого часу МОН у листі від 23.07.2015 р. №
1/11-10523 (див. газету «Бухгалтерія: бюджет», № 35/2015, с. 12) не
надало конкретної відповіді на це запитання. Однак тут доцільно застосувати п.
3.20 Типового положення № 930 та перенести строк
чергової атестації тих педагогів, що проходять військову службу у зв’язку з
мобілізацією (на підставі відповідних заяв працівників та/або на підставі
довідки з військового комісаріату про проходження працівником військової
служби) або є добровольцями тероборони (на підставі відповідних заяв
працівників та/або на підставі контракту). Відповідно, будуть збережені до
наступної чергової атестації кваліфікаційні категорії (тарифні розряди) та
педагогічні звання, встановлені попередньою атестацією |
У закладі освіти оголошено простій, проте все ж
прийнято рішення про проведення засідання атестаційної комісії дистанційно.
Чи правомочне таке засідання та його результати? |
Типове положення № 930 не містить заборони проведення засідання
атестаційної комісії дистанційно. Також участь у засіданні не є виконанням
посадових обов’язків працівників, тож на оголошений простій це не впливає.
Тому, якщо є можливість організувати засідання атестаційної комісії
дистанційно, то це можна зробити |
Атестація перенесена
На випадок перенесення атестації є п.
3.20 Типового положення № 930, який дозволяє перенести на один рік чергову
атестацію педагога з поважних причин. Це підкреслює МОН у листі від
15.03.2022 р. № 1/3454-22 (див. додаток до консультації). За
працівниками до наступної чергової атестації зберігаються встановлені
попередньою атестацією кваліфікаційні категорії (тарифні розряди), педагогічні
звання.
ЦИТАТА. «Атестація
педагогічного працівника, який підлягає черговій атестації, може бути
перенесена на один рік у випадку тривалої тимчасової непрацездатності або при
переході працівника у рік проведення чергової атестації на роботу до іншого
навчального закладу та з інших поважних причин. За такими
працівниками до наступної чергової атестації зберігаються встановлені
попередньою атестацією кваліфікаційні категорії (тарифні розряди),
педагогічні звання».
(п. 3.20 Типового положення № 930)
Воєнний стан є поважною причиною для
перенесення атестації, тому на підставі цього потрібно прийняти рішення про її
перенесення. У загальному випадку рішення про перенесення строку чергової
атестації приймається атестаційною комісією до 20 жовтня. Тобто наразі уже
затверджені строки весняної атестації педагогів (це зроблено до 20.10.2021 р.).
Але абз. 2 п. 3.2 Типового положення № 930 дозволяє приймати
рішення про перенесення атестації і в інші строки. Для цього має
відбутися засідання атестаційної комісії, яка прийме відповідне рішення.
ВАЖЛИВО! При
цьому обов’язково необхідно оформити протокол засідання атестаційної комісії,
написати відповідний наказ про збереження для педагогічних працівників
кваліфікаційної категорії (тарифного розряду), педагогічного звання до
наступної атестації. Бажано надіслати копію протоколу та наказу тим
педагогічним працівникам, які в умовах воєнного стану вимушено знаходяться в
іншій місцевості. Якщо ж атестаційна комісія не може функціонувати, навіть
дистанційно, то, на нашу думку, в умовах воєнного стану достатньо буде наказу
керівника закладу освіти про перенесення строків атестації.
Зверніть увагу: згідно з абз. 3 п. 3.2 Типового положення №
930 працівники, які атестуються, повинні ознайомитися з графіком
атестації під підпис. Але ж не всі працівники мають змогу підписати графік.
Тому доцільно не робити новий графік, а лише перенести атестацію.
Чи можна перенести атестацію
не на один рік, а лише до закінчення воєнного стану? Пункт
3.20 Типового положення № 930 передбачає перенесення атестації на один
рік. Проте, якщо проведення атестації буде можливим і раніше, то чому б її не
провести. У даному випадку рекомендуємо в наказі про перенесення атестації не
вказувати конкретні дати нової атестації.
По-перше, на жаль, невідомо, коли воєнний стан
закінчиться, адже його наразі продовжено.
Cинхронне і асинхронне навчання,
яке впроваджують педагоги закладу
Зміст
|
Вікові
групи
|
|||||||
молодша
|
середня
|
старша
|
||||||
Сприймання предмета в цілому
|
створення ігрової
ситуації
|
|||||||
*загадування загадок
|
||||||||
Розглядання предмета
|
показ об’єкта, називання його ,
тлумачення, повторення слова вихователем неодноразово на протязі всього заняття,
окремими дітьми з місця, хором
|
|||||||
запитання (прямі і з підказкою)
|
- пояснення походження
- використання вправ на утворення складних слів
|
|||||||
визначення форми, розміру, кольору предмета в
цілому кольори основні
|
||||||||
основні кольори та їх відтінки
|
||||||||
відомості дає вихователь
|
- використання прикметників для виділення
ознак,які сприймаються органами чуттів без порушення цілісності: просторові і
часові
- якості і відношення(великий, малий, вузький ,
широкий, правий
- лівий, круглий, швидкий,,,), інші
-
властивості і якості, які сприймаються зором, смаком, нюхом,
- тактильністю
( холодний, гладенький, мокрий, важкий),
-
зовнішні і фізичні, тілесні ознаки людей і тварин ( старий, худий, босий,
неохайний),
- внутрішні ознаки, якості, психологічного
складу (сміливий, веселий, добрий), відносні ознаки (металевий, березовий,
автомобільний)
- виділення властивостей, які вирізняються при порушенні цілісності
предмета ( крихкий, міцний
- виділення кожної ознаки , властивості, якості
предмета під час порівняння з протилежностями
|
|||||||
Визначення призначення і правил користування предметом
|
відомості дає вихователь
|
використання дієслів для називання дій і
процесів
|
||||||
прислівників дієприкметників дієприслівників
|
||||||||
Узагальнююча розповідь
|
складає вихователь
|
залучається дитина
|
||||||
Введення узагальнюючих назв
|
+ групи
- предмети побуту (посуд , одяг, іграшки)
- транспорт
- матеріали ( папір, глина, тканина, деревина)
- тварини
- птахи
|
+ групи:
- овочі,
- фрукти,
- продукти харчування,
- предмети побуту
-
матеріали (тканина, деревина папір,
скло)
|
+
підгрупи:
- матеріали (залізо, пласт маса, скло фарфор),
- інструменти,
- професії
|
|||||
Ігри
|
||||||||
Примерный
распорядок работы воспитателя и помощника воспитателя ( 4-6г.ж.)
|
|||
Время
|
Дети
|
Воспитатель
|
Помощник воспитателя
|
7.00-8.00
|
Здороваются
с воспитателем и товарищами, прощаются с родителями. Играют, выполняют поручения.
При участии воспитателя поливают комнатные растения, вытирают пыль и т.д.
Убирают на место игрушки. Если прием детей проходит на участке, входят в помещение,
раздеваются, пользуются туалетом, моют руки.
|
Встречает
детей. Направляет на осмотр к врачу тех, кто пришел после болезни или
отсутствовал по другим причинам.
Проводит
кратковременные беседы с родителями. Осуществляет индивидуальное общение с
детьми. Организует выполнение детьми поручений в уголке природы, различных
индивидуальных поручений. Организует игры: сюжетно-ролевые, дидактические,
настольные, со строительным материалом. Старается создать у детей веселое,
радостное настроение, желание играть и заниматься. Создает обстановку не
только для игры рядом, но и для игр вместе, небольшими группами. Направляет
детские взаимоотношения
|
До
прихода детей проводит сквозное проветривание, вытирает пыль , столы
|
8.00-8.20
|
Занимаются
утренней гимнастикой, играют
|
Вводит
детей в помещение, напоминает, что, перед тем как войти, надо вытереть ноги;
учим детей снимать одежду в определенной последовательности, аккуратно вешать
ее в шкаф, отбирать то, что нужно просушить; учит не мешать товарищам, а,
если нужно, помогать им, контролирует выполнение детьми этих правил.
Проводит
утреннюю гимнастику. Организует умывание, формирует необходимые навыки,
проверяет внешний вид детей. Следит за
работой дежурных по столовой, за выполнением детьми трудовых поручений.
|
Убирает
помещение, где проводится утренняя гимнастика. Встречает детей, помогает им
при раздевании. Следит за пользованием детьми туалетом.
Приносит
завтрак, помогает дежурным по столовой.
|
8.20-8.55
|
Пользуются
туалетом, моют руки.
Завтракают
|
Организует
пользование детьми туалетом, мытье рук. Учит засучивать рукава, пользоваться
мылом, личным полотенцем; мыть руки, не разбрызгивая воду. При обучении детей
культурно-гигиеническим навыкам использует игровые приемы
Проводит
завтрак. Следит за правильной осанкой детей, за тем, что бы все правильно
держали ложку в правой руке; без напоминания использовали салфетки,
благодарили, выходили из-за стола только по окончании еды. Учит пользоваться
вилкой, ножом. Тихо задвигать стул. Совершенствует навыки самообслуживания
|
Раздает
еду. По мере необходимости обслуживает детей. Постепенно убирает посуду; по
окончании детьми еды вытирает столы.
|
8.30-9.00
|
Играют,
выполняют отдельные поручения по подготовке к занятию
|
Организует
игры детей. Перед занятиями, требующими от детей много внимания, усидчивости,
поощряет подвижные игры; перед физкультурными и музыкальными занятиями –
более спокойные игры. Учит детей выполнять некоторые несложные поручения по
подготовке к занятию (разложить коробки с карандашами, кисти, доски….) Учит
играть вместе. Создает и использует различные ситуации для проявления у детей
доброжелательного отношения друг к другу.
|
Протирает
все столы, пол. Моет посуду.
Помогает в подготовке к занятию
|
9.00-10.40
|
Занимаются
|
Проводит
1 занятие
|
Убирает
туалет, готовит раздевальную комнату для одевания детей перед выходом на
прогулку (ставит скамейки, банкетки, приносит одежду из сушильного шкафа и
т.д.). Если занятия проводится по подгруппам, следит за одной из них.
|
Занимаются
|
Проводит
занятие. Направляет работу дежурных ко второму занятию. В перерыве между
занятиями организует самостоятельную деятельность детей
|
Если
после первого занятия необходимо мытье рук, следит за его процессом.
Перед
физкультурными и музыкальными занятиями делает влажную уборку; помогает
переодеть детей.
Сопровождает
на занятие
|
|
9.45-11.50
|
Одеваются.
Гуляют
|
Выходит
с группой детей в раздевальную комнату. Учит всех детей одевать одежду в
определенной последовательности; по мере необходимости помогает им.
Привлекает детей к посильной взаимопомощи. Следит, чтобы дети благодарили
взрослых и товарищей за оказанные услуги. С большинством детей (2/3 группы) выходит
на участок. Выносит выносной материал. Организует наблюдение ; выполнение
детьми трудовых поручений; подвижные игры; индивидуальную работу по развитию
движений. Руководит играми детей
|
Помогает
детям зашнуровывать ботинки, завязывать шапки, застегнуть пуговицы, завязать
шарфы. Выводит на прогулку оставшихся детей. Проводит сквозное проветривание
и влажную уборку всех помещений. В соответствии с еженедельным планом делает
хозяйственные дела ( моет батареи, окна, стены, двери, меняет постельное
белье).
Выносит
детям воду
|
11.30-12.30
|
Собирают
игрушки и выносной материал. Отряхивают одежду, обувь
|
Предлагает
детям заканчивать дела, игры и собирать игрушки. Напоминает и помогает детям
стряхнуть снег или пыль с одежды или обуви, вытереть при входе в помещение
|
|
Входят
в помещение. Раздеваются
|
Вводит
детей в помещение, направляя первыми тех, кому даны поручения по подготовке к
обеду. Руководит раздеванием. После того как все дети разденутся, переходит с
ними в умывальную комнату
Следит
за тем, чтобы дети отбирали предметы одежды, которые нуждаются в сушке
|
Встречает
детей с прогулки и сопровождает их в раздевальную комнату. Помогает детям
развязать шарфы, расстегнуть пуговицы, развязать шапки, платки.
Собирает
намокшую одежду и раскладывает ее в сушильном шкафу. До прихода воспитателя
следит за последовательным, аккуратным складывание одежды, поведением детей.
С раздевшимися детьми идет в умывальную комнату
|
|
11.50-
|
Играют,
выполняют поручения по подготовке столов к обеду: стелят индивидуальные
салфетки, ставят хлебницы, салфетницы. Раскладывают ложки, вилки, ножы. Моют
руки
|
Организует
выполнение детьми поручений по подготовке к обеду
|
После
прихода в группу воспитателя идет за обедом. Накрывает столы, разливает
первое блюдо
|
12.05-
|
Садятся
за столы. Обедают. По мере окончания еды идут в туалет и начинают готовиться
ко сну
|
Обучает
детей правилам еды и следит за их выполнением
|
Раздает
второе и третье блюда. Помогает воспитателю; готовит воду для полоскания рта.
|
12.00-
13.00
|
Пользуются
туалетом, моют руки, раздеваются
|
С
большинством детей идет в спальню. Учит детей последовательно снимать одежду,
аккуратно складывать и класть ее на стул, оказывать посильную помощь товарищам,
обращаться с просьбой, благодарить
|
Следит
за пользованием детьми туалетом, постепенно направляет их в спальню. Начинает
убирать со столов
|
13.00-15.00
|
Спят
|
Следит
за спящими детьми. Работает с планом, литературой.
Ухаживает за растениями , животными
|
Моет
посуду. Проветривает. Делает
хозяйственные дела. Обедает.
Перед
подЬемом детей готовит все для проведения водных процедур
|
15-15.20
|
Постепенно
встают
|
Постепенно
поднимает детей. Учит принимать участие в уборке постелей. Проводит
водно-воздушные процедуры. Организует одевание. Направляет игры детей
|
Наблюдает
за пользованием туалетом. Участвует в проведении водно-воздушных процедур.
При необходимости проводит необходимые
туалетные процедуры ( мытье , смена белья). Убирает постели
|
15.20
|
Выполняют
поручения по столовой
|
Направляет
работу дежурных по столовой. Следит, чтобы все дети вымыли руки, положили на
место игрушки
|
Идет
за полдником
|
15.25
|
Моют
руки, полдничают
|
Организует
мытье рук, проводит полдник
|
Раздает
полдник
|
15.50
|
Играют
|
Организует
игры детей, трудовые поручения. Создает ситуации, читает.
|
Собирает
и уносит посуду. Убирает после полдника помещение. Моет посуду,
подготавливает все необходимое для одевания детей на прогулку.
|
16.00
|
Занимаются
|
Проводит
занятие
|
Убирает
туалет. Приносит вещи из сушильного шкафа
|
16.20
|
Пользуются
туалетом. Одеваются на прогулку
|
Отбирает
игрушки и инвентарь для игр и труда на участке; организует одевание и выход
детей на прогулку
|
Следит
за пользованием детьми туалетом перед выходом на прогулку. Помогает
воспитателю одеть и вывести детей
|
16.30
|
Гуляют
|
Проводит
прогулку
|
Проводит
сквозное проветривание, влажную уборку. Делает необходимые хозяйственные дела
|
16.45
|
Приводит
детей с прогулки. Передает другому воспитателю.
|
Частини заняття. Завдання частин
|
Зміст
|
Дозування
|
Ввідно-підготовча 8-10хв.
|
1.Стройові вправи.
2.Різні види ходьби та бігу. Вправи корегуючого характеру, для
профілактики плоскостопості. Стрибки.
3.Вправи та ігри та увагу, орієнтацію в просторі.
4.Елементи танців.
5.Загальнорозвиваючі вправи:
- кількість вправ
- кількість повторів
- кількість стрибків
КЗРВ вивчаються на занятті , потім виносяться на
ранкову гімнастику.
|
6-7
8-10
16
|
1.Організувати дітей, створити інтерес та емоційний настрій
|
||
2.Підготовити всі системи організму до активної роботи, фізичного
навантаження
|
||
3.Уточнити
рухові навички
|
||
Основна частина 12 – 15хв.
|
||
1.Формування рухових навичок і вмінь
2.Виховання фізичних якостей
3.Навчання основним рухам
4.Закріплення відомого в різних варіантах
|
1.Основні рухи (залучати дітей-чергових до швидкого та раціонального розміщення
обладнання. Новий рух показує, пояснює сам педагог, знайомі рухи можуть
показувати діти. Такий показ педагог супроводжує вказівками. Добре знайомі
дітям рухи показують тільки частково, або просто нагадують особливості їх
виконання.)
2.Рухлива гра великої рухливості (рекомендується проводити з такими
рухами які б не дублювали ті, що їх малята виконували в основній частині. Гра
повинна бути добре знайома дітям. До
початку гри варто уточнити правила та розподілити ролі.)
3.Елементи танцю
|
3-4
1
|
Заключна частина 2 –4 хв.
|
||
1.Знизити фізичне навантаження.
2.Привести організм дитини у
відповідно спокійний стан.
3.Зберегти бадьорий настрій.
4.Підсумок заняття (вихователь робить сама, чи від імені іграшки, що була
на занятті, дає оцінку рухових дій та поведінки дітей).
|
1.Ходьба
2.Біг в
середньому темпі (не обов’язково)
3.Елементи
спокійного танцю
4.Вправи для
рук та на дихання
5.Рухлива гра
малої рухливості
|
|
Загальна
тривалість заняття
|
30 – 35хв.
|
|
Загальна
щільність
|
80 %
|
|
Моторна
щільність заняття
|
65 – 70 %
|
33
|
Дата відвідування
|
ПІБ
дитини
|
Мета відвідування
|
Записи спостережень і висновків
|
12.03.2010
|
Л Ліда П.
|
Єдність інтересів
і
вимог до
дитини
в
сім'ї і садочку
|
Батько – інженер, мати –
адміністратор.
Батько виховувався в д\с,
у нього
збереглися добрі згадки з
того часу. Він
уважно відноситься до
порад праців-
ників закладу. В них добрі взаємовід-
носини. Дівчинка проявляє
піклування
про сестру не тільки вдома,
але й у
садочку. Батьки мають
педагогічну
літературу,виписують
журнали.
Придбали за рекомендаціями фарби,
мольберт для малювання .Намагаються роз-
винути в дитини музичні здібності,
закріпити технічні навички
в малюванні.
|
Проблеми
|
Прояви
|
|
1.
|
Невротичні
симптоми
|
Заїкається, запиняється. Часто моргав,
Хаотично рухає руками. Гриз нігті.
Ходить , підстрибуючи.
«Ссав» палець. Брав пальці до рота - Вова плакав, вимагав взяти на руки Довго засипав, накривав голову ковдрою грається частинами свого тіла, мацає їх |
2
|
Проблеми із
загальною
моторною
координацією
|
-
- спіткнувся і впав, входячи до групової
кімнати
-
- зіскочив зі стільця.
-
- перевернув склянку з чаєм
-
- наштовхнувся на стіл, повертаючи на ходу
- під час ходьби «шаркає»,
сутулиться, голова опущена
-
Діма був незграбний в новій ситуації ( у спортивній залі)
|
3
|
Неправильний
режим харчування. Гельмінти
|
-
- Аліна довгу жувала, погано їла, довго тримала їжу в роті
|
4.
|
Хвороби
|
- Часто тече
кров з носа.
- Дихає через рот
- Пожалівся на біль у животі ( голові)
- Занадто зблід (почервонів ) під час
фізкультури
|
5
|
Ворожість до дітей.
|
- Любить лякати дітей. Глузував над Сонею..
- Приставав до дітей.
- Не посоромився вдарити слабшого.
-Ламав іграшки, рвав книги, штовхав та
бив дітей, кусався, плювався.
-Щипав і говорив образливі слова,
лаявся.
-Розмахувався, але не бив, лякав.
-Дряпався, смикав за волосся.
-Не поступався іграшками.
-Стискав губи, червонів, білів, стискав
кулаки
-Брав чужі іграшки без дозволу.
-Зламав іграшки, заховав
-
Сашко з дітьми грубий, високомірний
-
. -На причинені неприємності, навіть
нечайні, відповів тим же
-
- Вживає грубі слова.
-
. -Не вистачило терпіння, напала на дітей з
кулаками і сльозами.
|
6
|
Емоційна напруга
|
-Р.
намагався усамітнитися.
-Д. увійшов до приміщення , пішов до
іграшок, зайнявся своїми справа-
ми і не звернув ніякої уваги на інших
- О. несподівано для всіх кинув іграшки,
розірвав річ, крикнув, плюнув.
-У П. відсторонений , блукаючий погляд
- Без дозволу вставав , ходив
- Апатична, не смілива,
швидко втомилася
-Мовчун, замкнутий, нелюдимий
тримався відчужено
-Говорить швидко, «ковтаючи слова»
|
7.
|
Ворожість по відношенню до дорослих
|
-Постійно нетерпеливий або сердечний,
або байдужий,
-На привітання відповів зло ( або
підозріло)
-Зламав стільчик, розбив чашку, зірвав квітку
-Бурмотав під ніс, бо був невдоволений
-Дивився з під – лоба
-Проявляв агресію
-Своє невдоволення виявила в тому, що стукала
ногами, кричала,
падала на підлогу, нікого не
признавала
-В присутності дорослого швидко змінив
свою поведінку
|
8.
|
Недовіра
Тривожність |
Розмовляв тільки на одинці.
Плакав, коли йому зробили зауваження
Постійно виконує чужі доручення, прохання,
виконує другорядні ролі.
Збрехав, бо злякався.
Знайшов іграшку і не признався
Привітався тільки тоді, коли до нього
звернулися
Говорив невиразно, бурмотів
- "грає героя", коли зробили зауваження -не може втриматись, щоб не "грати" перед оточуючими - схильний "награвати дурника" -любить бути в центрі уваги, нав.язується іншим -хвастається |
9.
|
Емоційний
статус
|
На протязі дня змінювався настрій
То активний, то пасивний
Виявив
образливість ( плакав, скиглив, мав незадоволений вираз обличчя)
Болісно реагував на підвищений тон
голосу, зміну інтонації.
Уникав спілкування.
Не наважувався , боявся стрибнути з
лавочки, побігти, кинути .
Боявся заходити до нового приміщення,
залишитися на самоті.
Реагував сміхом на зауваження.
Кривлявся, робив гримаси
Своє невдоволення виявила в тому, що стукала
ногами, кричала,
падала на підлогу, нікого не
признавала
. - Був активний , але не посидючий. .
Спокійні дії вихователя на нього не
відразу вплинули
. Не довела свою роботу до кінця
Працював зосереджено, але не довів до кінця
Проявив зацікавленість, хвилювався
|
Якісні зміни
|
- організувала ігри, життєрадісна,
рухлива, непосидюча
- помив руки без нагадувань
- опікала Н., гладила по голові, водила
за собою, допомагала одягатися
- Турботливо повчала
- Зробив усе, але чекав постійної
допомоги
- Звернувся по допомогу, самостійно
розстебнув ґудзики, роззувся
- Вперше повідомив про фізіологічну
потребу
-
По
своїх ініціативі пригостив
-
З
інтересом грався, викладав, малював
|
Немає коментарів:
Дописати коментар